کتاب عشق و ایثار

خاطرات سی و چهار سال خدمت امیر سرتیپ 2 دکتر غلامحسین حق جو

 

امیر سرتیپ2 دکتر غلامحسین حق جو قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در سال های (55-52) به عنوان دانشجوی دانشکده افسری، با افسران مبارز و انقلابی نظیر شهید نامجو، سر لشگر محمد سلیمی، سرتیب محمدرضا رحیمی، سرتیب احمد داد بین، سرتیب محمد کبریتی، سرتیب مصطفی توتیایی، سرهنگ دقیق احمدی و سرهنگ جبار لطف علیزاده توفیق ارتباط و آشنایی داشته است و در روند مبارزه با علیه نظام طاغوت شاهنشاهی فعالیت داشته است. «شرح حال این گروه از مبارزین در کتابی به نام (گروه بی نام) با مقدمه دکتر عبداله جاسبی و تدوین دکتر معصومه قهاری نگاشته شده است ».

 

امیر سرتیپ2 دکتر غلامحسین حق جو در طول سال های 56 و 57 در خطه خوزستان با افراد انقلابی و مذهبی آشنایی و همکاری داشته و با شروع جنگ تحمیلی به مدت هفتاد ماه در جبهه‌های جنوب و غرب در سمت فرماندهی گردان ساحلی ژاندارمری خسرو آباد و فرماندهی هنگ ژاندارمری عملیاتی آبادان، مسئولیت پدافند 84 کیلومتر ساحل اروند و امنیت جزیره آبادان را عهده دار بوده است.

 

امیر سرتیپ2 دکتر غلامحسین حق جو در عرصه تامین نظم و امنیت و مبارزه با اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر و کالای قاچاق، مسئولیت فرماندهی هنگ ژاندارمری اصفهان، فرماندهی هنگ ژاندارمری قم، فرماندهی ناحیه ژاندارمری کرمان، فرماندهی مرکز آموزش مالک اشتر اراک، فرماندهی ناحیه انتظامی آذربایجان غربی، فرماندهی ناحیه انتظامی خوزستان و فرماندهی ناحیه انتظامی قزوین را بر عهده داشته است.

 

امیر سرتیپ2 دکتر غلامحسین حق جو از زمره معدود افسرانی است که در سطح نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از سال 1361 تا سال 1386 فقط سه بار به اخذ ترفیع آن هم به صورت تشویقی از ستوانی به سرگردی و از سرگردی به سرهنگی و از سرهنگی به سرتیپ دومی نایل شده است.

 

امیر سرتیپ2 دکتر غلامحسین حق جو در طول دوران 34 سال خدمت ( ستوانی تا سرتیپ دومی ) صرفاً مشاغل فرماندهی را عهده دار بوده است. از مسئولیت فرماندهی گروهان ساحلی خسروآباد (12/01/1358 ) تا پایان دوره فرماندهی انتظامی قزوین (15/04/1386 ) که آن هم در نوع خود کم نظیر می‌باشد.

 

نامبرده از سال 1381 تا کنون به مدت هجده سال توفیق حضور و تدریس در سطوح کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه های اهواز، قزوین، زنجان و اراک را داشته است و پس از بازنشستگی در سال 1393 موفق به اخذ مدرک دکتری مدیریت سیستم‌ها از دانشگاه جامع امام حسین (ع) شده است

 

تجربه سال‌های پر تلاطم و طولانی و پر فراز و نشیب و عبرت آموز خدمتی امیر سرتیپ2 دکتر غلامحسین حق جو، در 8 فصل با نام ” کتاب عشق و ایثار“به رشته تحریر درآمده است و می‌تواند سرمایه گران‌بهایی باشد برای دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی و به طور خاص همه مدیرانی که در عرصه‌های پر خطر و بحرانی مسئولیت دارند.

 

حسن صفرزاده تهرانی

مؤسسه فرهنگی پژوهشی صبح روشن

 

 

برای مطالعه و دریافت رایگان کتاب عشق و ایثار اینجا کلیک نمایید.

 

نوشته های مشابه

← نوشته قبلی

نوشته بعدی →

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *