روز عفاف و حجاب

یکی از پلیدترین توطئه‌های دشمنان اسلام در تاریخ معاصر کشف حجاب بود. تغییر لباس مردان و کشف حجاب زنان، یکی از خوش خدمتی‌های رضاخان به سلطه غرب و استعمار بود که با طراحی استعمار پیر یعنی انگلیس صورت گرفت و سوغات سفر چهل روزه رضاخان به ترکیه بود.


شورای فرهنگ عمومی کشور، 21 تیر ماه، سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب، که مصداق بارز مبارزه با منکر بود را به عنوان روز عفاف و حجاب نام‌‌گذاری کرد.

 

یکی از پلیدترین توطئه‌های دشمنان اسلام در تاریخ معاصر، کشف حجاب بود. تغییر لباس مردان و کشف حجاب زنان، یکی از خوش خدمتی‌های رضاخان به سلطه غرب و استعمار بود که با طراحی استعمار پیر یعنی انگلیس صورت گرفت و سوغات سفر چهل روزه رضاخان به ترکیه بود.

 

توطئه خطرناک کشف حجاب یکی از بزرگترین خیانت‌های سلطنت به این سرزمین بود که توسط فشار رضاخان قلدر در تاریخ ۱۷ دى ماه ۱۳۱۴ تصویب شد و بر جامعه ایرانی تحمیل گردید. در این توطئه، حجاب، مانع آزادی و پیشرفت زنان این سرزمین به حساب آمد و بی‌حجابی و برهنگی و کلاه گُلُنی، وسیله پیشرفت و تمدن معرفی شد و در نتیجه زنان و دختران ایرانى از استفاده از چادر، روبنده و روسرى منع شدند. این توطئه خطرناک، آسیب های فراوان بر کشور و ملت وارد کرد و هنوز پیامدهای خانمان سوز آن باقی است.

 

این قانون واکنش‏هایى زیادی را از طرف علما و مردم متدین به دنبال داشت و قیام مردم مشهد و کشتار مسجد گوهرشاد یکی از این واکنش‏های بود. در پى مقاومت علما و مردم متدین و با درخواست مراجع عظام، این قانون در سال ۱۳۲۳ در دوره حکومت منحوس محمد رضا پهلوى لغو گردید.

 

در پی این توطئه خطرناک

  1. کارگاه‌های تولید داخلی تعطیل شد و واردات کالاهای اروپائی، اقتصاد ایران را فلج کرد؛
  2. فرهنگ دینی و ملی در معرض خطر قرار گرفت، معنویت در جامعه تضعیف شد و شیوه زندگی اسلامی ایرانی تغییر کرد؛
  3. زنان محجبه که عمده زنان جامعه را تشکیل می‌داند، توسط قزاق‌ها مورد حمله قرار گرفتند و به ناچار خانه نشین شدند و از مشارکت‌های اجتماعی محروم گشتند؛
  4. مردم به تغییر لباس و کشف حجاب مشغول شدند و از نقشه‌های استعماری انگلیس غافل گشتند و افتخارات تاریخی و سرمایه‌های ملی این سرزمین، از دریا تا دریا به غارت رفت؛
  5. مردم خاصه جوانان در معرض هجوم لااُبلی‌گری قرار گرفتند، احساسات جنسی جوانان تحریک شد، بی‌عفتی و فحشا رواج پیدا کرد و زنان به‏ عنوان یک عروسک، معرض چشم‌چرانی مردان هرزه و مَلعَبِه دست مردان هوسران قرار گرفتند؛
  6. جنایت‌های بی‌شماری از جمله کشتار بی‌رحمانه مردم در کنار حرم رضوی و در مسجد گوهرشاد صورت گرفت و خون‌های بسیاری در این راه به زمین ریخت.

 

 و این در حالی است که

به تعبیر مقام معظم رهبری، کدام ملتی را سرغ داریم که به بهانه پیشرفت و ترقی از لباس ملی کشورش دست بردارد. مگر لباس ملی یک کشور می‌تواند مایه عقب افتادگی ملت شود؟! مایه عقب افتادگی ملت ایران خود عاملان و مسببان این توطئه بودند که برای تعزیه‌گردانان باید عبرت شود که “حجاب” ماند اما “تاج” افتاد.

 

 

 

 

نوشته های مشابه

← نوشته قبلی

نوشته بعدی →

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *