صف آرایی ايمان و کفر 2

به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی اگر بخواهیم جبهه امروز دشمن جمهوری اسلامی را در صدر اسلام مشابه سازی بکنیم می‌شود جنگ احزاب. در جريان جنگ احزاب همه مشركان، کفار و يهود در یک اتحاد نظامی هم‌صدا شدند و در برابر اسلام صف آرایی کردند و با جمعیت چند برابری، مدینه منوره را محاصره کردند و جنگ احزاب به راه افتاد. جنگ احزاب چند حقیقت را روشن کرد:


به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی اگر بخواهیم جبهه امروز دشمن جمهوری اسلامی را در صدر اسلام مشابه سازی بکنیم می‌شود جنگ احزاب. در جريان جنگ احزاب همه مشركان، کفار و يهود در یک اتحاد نظامی هم‌صدا شدند و در برابر اسلام صف آرایی کردند و با جمعیت چند برابری، مدینه منوره را محاصره کردند و جنگ احزاب به راه افتاد. جنگ احزاب چند حقیقت را روشن کرد:

 

  1. چراغِ مصطفوی با شرارِ بولَهَبیست

رویارویی و مواجهه جبهه کفر با جبهه ایمان، دور از انتظار نیست، بلکه بسیار طبیعی و یک حقیقت تاریخی است چنان که خداوند تبارک و تعالی در قرآن کریم می‌فرماید: «وَ كَذلِكَ جَعَلْنا لِكُلِّ نَبِيٍّ عَدُوًّا شَياطينَ الْإِنْسِ وَ الْجِنِّ يُوحي بَعْضُهُمْ إِلى بَعْضٍ زُخْرُفَ الْقَوْلِ غُرُوراً[1]» اين‌گونه در برابر هر پيامبرى، دشمنى از شياطين انس و جنّ قرار داديم؛ آنان براى اغفال مردم، سخنان ظاهر فريب و بى‌اساس القا مى‌كردند.

در این چمن گلِ بی خار کس نچید آری * چراغِ مصطفوی با شرارِ بولَهَبیست

 

  1. کینه توزترین دشمنان بشریت

رویارویی و مواجهه جبهه کفر با جبهه ایمان، توسط سرسخت‌ترین و کینه توزترین دشمنان بشریت اتفاق می‌افتد، چنان که خداوند تبارک و تعالی در قران کریم می‌فرماید: «لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الْيَهُودَ وَالَّذِينَ أَشْرَكُوا[2]» هر آینه سرسخت‌ترین و کینه توزترین دشمنان بشریت نسبت به مؤمنان، یهود و مشرکان هستند.

 

  1. دشمنان دین کوتاه بیا نیستند

این رویارویی و مواجهه جبهه کفر با جبهه ایمان، به شدیدترین شکل آن اتفاق می‌افتد چنان که خداوند تبارک و تعالی در قران کریم می‌فرماید: «وَلَنْ تَرْضَىٰ عَنْكَ الْيَهُودُ وَلَا النَّصَارَىٰ حَتَّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ[3]» هرگز یهود و نصاری از تو راضی نخواهند شد و دست از دشمنی برنخواهند داشت، مگر آنکه به طور کامل، تسلیم خواسته‌های آنها شوی و از آیین آنها پیروی کنی.

 

  1. جنگ ترکیبی

همواره رویارویی و مواجهه جبهه کفر با جبهه ایمان در یک جنگ ترکیبی بوده است. در جنگ ترکیبی از ارازل و اوباش گرفته تا منافقین، از جاسوسی و نفوذ گرفته تا تحریف و دورغ، از فساد و فحشا گرفته تا ظلم و ستم، از فساد اخلاقی گرفته تا جنایت‌های جنگی، از سحر و جادو گرفته تا نقشه‌های شیطانی، از شیاطین انسی گرفته تا شیاطین جنی و از سخت افزار گرفته تا نرم افزار؛ همه بکار گرفته می‌شود تا جلوی پیشرفت اسلام گرفته شود و این همان حقیقتی است که خداوند تبارک و تعالی در قرآن کریم به حمله‌های چند ضلعی تبلیغاتی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی شیطان اشاره کرده و به وی خطاب می‌کند و می‌فرماید: «وَاسْتَفْزِزْ مَنِ اسْتَطَعْتَ مِنْهُمْ بِصَوْتِكَ وَأَجْلِبْ عَلَيْهِمْ بِخَيْلِكَ وَرَجِلِكَ وَشَارِكْهُمْ فِي الْأَمْوَالِ وَالْأَوْلَادِ وَعِدْهُمْۚ وَمَا يَعِدُهُمُ الشَّيْطَانُ إِلَّا غُرُورًا[4]» هر كه را توانستى با آواى خود به لغزش افکن و با سواره نظام و پياده نظام خود، بر آنان بتاز و در اموال و اولاد آنان شریك شو و به ايشان وعده بده، و شيطان جز فريب و دروغ به آنها وعده نخواهد داد.

 

  1. دفاع مقدس

رویارویی و مواجهه ایمان در برابر کفر یک سنت الهی است چنان که خداوند تبارک و تعالی در قران کریم می‌فرماید: «وَلَوْلَا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُمْ بِبَعْضٍ لَهُدِّمَتْ صَوَامِعُ وَبِيَعٌ وَصَلَوَاتٌ وَمَسَاجِدُ يُذْكَرُ فِيهَا اسْمُ اللَّهِ كَثِيراً[5]» و اگر خدا بعضى از مردم را با بعض ديگر دفع نمى‌كرد، صومعه‌ها و كليساها و كنيسه‌ها و مساجدى كه نام خدا در آنها بسيار برده مى‌شود، سخت ويران مى‌شد. و در آیه دیگر می‌فرماید: «وَلَوْلَا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُمْ بِبَعْضٍ لَفَسَدَتِ الْأَرْضُ وَلَٰكِنَّ اللَّهَ ذُو فَضْلٍ عَلَى الْعَالَمِينَ[6]» و اگر خدا برخی مردم را در مقابل بعضی دیگر بر نمی‌انگیخت فساد روی زمین را فرا می‌گرفت، و لیکن خدا، خداوند فضل و کرم بر همه اهل عالم است.

 

  1. تصدیق وعده الهی و تقویت ایمان

مؤمنان در رویارویی و مواجهه جبهه کفر با جبهه ایمان، هیچ شک و شبهه‌ای به خود راه نداده و خدا و رسولش را تصدیق کرده و می‌گویند از قبل پیامبر به ما گفته بود که «دشمنان در برابر دین آرام نمی‌گیرند» پس بر ایمانشان افزوده می‌شود. چنان که خداوند تبارک و تعالی در جنگ احزاب می‌فرماید: «وَلَمَّا رَأَى الْمُؤْمِنُونَ الْأَحْزَابَ قَالُوا هَٰذَا مَا وَعَدَنَا اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَصَدَقَ اللَّهُ وَرَسُولُهُۚ وَمَا زَادَهُمْ إِلَّا إِيمَانًا وَتَسْلِيمًا[7]» و مؤمنان وقتی لشکر و نیروهای کفار را به چشم دیدند گفتند: این، همان است که خدا و رسولش به ما وعده داده بودند، و خدا و رسولش راست گفته‌اند و در مواجهه با لشکر کفر، جز بر ایمان و تسلیم مؤمنان نیفزاید.

 

  1. پیروزی از آن مؤمنان است

مؤمنان در رویارویی و مواجهه جبهه کفر با جبهه ایمان، از هیچ چیزی نمی‌حراسند و محکم و استوار می‌ایستند چنان که خداوند تبارک و تعالی در قرآن کریم می‌فرماید: «اَلا اِنَّ اَولِیاءَ اللهِ لا خَوفٌ عَلَیهِم وَ لا هُم یَحزَنون‌[8]» و به یقین پیروزی از آن مؤمنان صبور و ثابت قدم است. «وَلَيَنْصُرَنَّ اللَّهُ مَنْ يَنْصُرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِيٌّ عَزِيزٌ[9]» و به تحقیق خداوند کسانی که به یاری دین قیام کنند؛ یاری می رساند چرا كه خدا نيرومند و شكست‌ناپذير است.

 

  1. بَرَزَ الإِيمانُ كُلُّهُ إلَى الشِّركِ كُلِّهِ

در جنگ احزاب رویارویی و مواجهه تمامی جبهه کفر با جبهه ایمان بود. تمامی دشمنان دین، برای نابودی اسلام، با یک اتحاد نظامی، در یک جبهه واحد، متحد شد و صف آرایی کردند. بر این اساس پیامبر گرامی اسلام در تعبیر از جنگ احزاب می‌فرماید: «بَرَزَ الإِيمانُ كُلُّهُ إلَى الشِّركِ كُلِّهِ[10]» در جنگ احزاب تمامی ايمان در برابر تمام شرک قرار گرفت. و وقتی با کشتن عمربن عبدود، توسط حضرت علی علیه السلام جنگ مختومه شد و اتحاد نظامی همه کفر و شرک در هم شکست؛ پیامبر گرامی اسلام، جان‌فشانی علی علیه السلام را فضیلتی بالاتر از همه فضائل خواند و فرمود: «ضَرْبَةُ عَلّیٍ یَوْمَ الْخَنْدَق افْضَلُ مِنْ عِبادَةِ الثقلین[11]» ضربت شمشیر علی علیه السلام در جنگ خندق از عبادت جن و انس برتر است.

 

  1. جبهه امروز دشمنان دین

امروز همان رویارویی و مواجهه اتفاق افتاده است. امروز تمامی جبهه کفر در برابر جمهوری اسلامی صف آرایی کرده است چرا که جمهوری اسلامی بر خلاف همه رویه‌های مادی دنیا بوجود آمد و همه قدرتهای بزرگ دنیا را به چالش کشید، تمامی طراحی‌های آنان را نقش بر آب کرد و نظام سلطه را در رسیدن به اهداف سلطه جویانه خود، ناکام گذاشت؛ پس بدیهی است که دشمنان دین ساکت ننشینند و تمام قوا با انقلاب اسلامی به دشمنی برخیزند.

 

انقلاب اسلامی که بر پیکر دو ابرقدرت شرق و غرب لرزه انداخت و دنیا را از انحصار دو ابرقدرت خارج كرد و یك قدرت مبتنی بر دین در جغرافیای سیاسی و حاكمیتی قرن بیستم بوجود آورد و دنیا را به تدین و معنویت، شرافت و انسانیت، آزادی و استقلال دعوت نمود و به اسلام حیات مجدد داد و به ملت مسلمان و شریف ایران، هویت جهانی بخشید؛ پس بدیهی است که دشمنان دین، با تمام قوا بر علیه انقلاب اسلامی قد علم کنند.

 

  1. گروه مؤمنان

بر اساس آیه کریمه «وَلَمَّا رَأَى الْمُؤْمِنُونَ الْأَحْزَابَ قَالُوا هَٰذَا مَا وَعَدَنَا اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَصَدَقَ اللَّهُ وَرَسُولُهُۚ وَمَا زَادَهُمْ إِلَّا إِيمَانًا وَتَسْلِيمًا[12]» هرچه دشمنی‌ها با جمهوری اسلامی بیشتر شود؛ باید به تحقق وعده‌های الهی و  به پیروزی جبهه حق؛ بیشتر ایمان پیدا کنیم و بیشتر اعتقاد داشته باشیم و درستی راهی که انتخاب کرده‌ایم را بیشتر تصدیق کنیم و بهتر از گذشته از آرمان‌های انقلاب دفاع کنیم و در برابر توطئه‌ها قویتر بایستیم.


[1]. آیه 112 سوره انعام

[2]. آیه 82 سوره مائده

[3]. آیه 120 سوره بقره

[4]. آیه 64 سوره اسراء

[5]. آیه 40 سوره حج

[6]. آیه 251 سوره بقره

[7]. آیه 22 سوره احزاب

[8]. آیه 62 سوره یونس

[9]. آیه 40 سوره حج

[10]. الأمثل في تفسیر کتاب الله المنزل،مکارم شیرازی،ج ۱۳،ص ۲۰۳

[11]. همان

[12]. آیه 22 سوره احزاب

نوشته های مشابه

← نوشته قبلی

نوشته بعدی →

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *