موقعیت و ویژگی غرب آسیا، فلسطین و بیت المقدس

منطقه فلسطین با جمعیت میلیونی و اكثراً مسلمان، سرزمین مقدس، مبارك و پربركت، دارای تمدن چندین هزار ساله، دارای آثار به جای مانده از ادیان الهی، وطن پيامبران بزرگ الهی، مركز ظهور پيامبران بزرگ الهی، محل دفن حضرت ابراهيم و حضرت لوط و مركز حكومت حضرت داود و حضرت سليمان است.

و بیت المقدس جزء چهار مسجد مهم جهان اسلام، یکی از چهار قصر بهشتی در دنيا، سومین حرم جهان اسلام، اولین قبله‌ی مسلمانان، مقصد طی الارض پیامبر گرامی اسلام، مبدأ معراج خاتم المرسلین، محل اقامه‌ی نماز پیامبر گرامی اسلام در شب معراج، یکی از مکان‌های توصیه شده برای زیارت و جایگاهی که یک رکعت نماز در آن برابر است با هزار نماز در ديگر مساجد.


قیام برای آزادی فلسطین / همان گونه که صهیونیست برای تصاحب منافع و منابع بی‌پایان سرزمین فلسطین، دست به هر جنایتی می‌زند؛ مسلمانان هم باید برای قطع دست اشغال‌گران قیام کرده و برای آزادی و بازگشت آن به دامان جهان اسلام مبارزه کنند و از تاراج منافع و منابع آن جلوگیری نمایند.


موقعیت و ویژگی غرب آسیا 

منطقه غرب آسیا که غربی‌ها به آن خاورمیانه می‌گویند (*) دارای موقعیتی است که سبب ویژگی‌های منحصر به فرد شده است و این ویژگی‌ها سبب شده، تا جهان‌خواران و مستعمرین، به آن طمع کرده و برای دستیابی و استیلای به منافع و منابع آن دست به هر جنایتی بزنند، که در این نوشتار به شش مزیت و ویژگی آن اشاره می‌شود:

 

  1. مورد توجه ادیان الهی: منطقه غرب آسیا، همواره مورد توجه ادیان الهی بوده و پيامبران عظيم‌الشأن بسیاری در این منطقه مبعوث شده‌اند؛
  2. دارای تمدن چند هزاران ساله: منطقه غرب آسیا، دارای تمدن چند هزار ساله است و اشیاء به غارت رفته این منطقه در موزه‌های دنیای غرب، دلیلی بر تمدن هزار ساله است؛
  3. قلب جهان اسلام: منطقه غرب آسیا، به عنوان قلب جهان اسلام از جمعیت هزار میلیونی مسلمان برخوردار است؛
  4. موقعيت جفرافيايي: منطقه غرب آسیا، محل تلاقي قاره آسيا ، افريقا و اروپا است و در واقع قلب سه قاره مهم جهان است، نمی شود امروز از اقتدار سخن گفت و این منطقه را ناديده گرفت، تسلط بر این منطقه، تسلط بر سه قاره‌ی مهم جهان به حساب می‌آید؛
  5. موقعيت آب و هوایی: منطقه غرب آسیا، عالی‌ترین و متنوع‌ترین آب و هوای جهان را در اختیار دارد، بیشترین مردم دنیا در آرزوی برخورداری از آب و هوای این منطقه هستند و از آن به عروس منطقه یاد می‌کنند؛
  6. منبع انرژی جهان: بزرگترین منبع انرژی جهان یعنی نفت و گاز که می‌تواند اقتصاد جهان را تحت تأثیر قرار دهد؛ در منطقه غرب آسیا، وجود دارد.

 

موقعیت و ویژگی فلسطین و بیت المقدس

منطقه فلسطین و بیت المقدس دارای موقعیتی است که سبب ویژگی‌هایی شده است، ویژگی‌های منحصر به فرد و بسیار ارزشمندی که سبب شده است تا نظام سلطه، برای استیلای بر آن، سر از پای نشناخته و به طمع دستیابی به منافع و منابع بی‌پایان آن، دست به هر جنایتی بزنند و همان گونه که صهیونیست‌ها در پی تصاحب آن برآمده است و سر از پای نمی‌شناسد؛ مسلمانان هم باید برای آزادی آن قیام کرده و برای برگشت سرزمین فلسطین به دامان جهان اسلام مبارزه کنند و از تاراج منافع و منابع آن جلوگیری نمایند.

 

مزایا و ویژگی‌های منطقه‌ی فلسطین و بیت المقدس

  1. سرزمین مقدس: الأَرْضَ الْمُقَدَّسَةَ
  2. سرزمين مبارك و پربركت از نظر مادی و معنوی: بَارَكْنَا حَوْلَهُ
  3. دارای تمدن چندین هزار ساله‌ی دینی
  4. دارای آثار به جای مانده از ادیان الهی
  5. دارای جایگاه ویژه نزد سه دين الهی بزرگ جهان، اسلام، مسيحيت و يهوديت
  6. دارای جمعیت میلیونی با اكثريت مسلمان
  7. دارای بهترین موقعیت جغرافیائی و آب و هوائی در منطقه غرب آسیا
  8. مركز ظهور پيامبران بزرگ الهی
  9. محل اقامت پيامبران بزرگ الهی
  10. محل دفن حضرت ابراهيم عَلی‌نَبِیِناوَعَلَيْهِ‌السَّلام
  11. محل دفن حضرت لوط عَلی‌نَبِیِناوَعَلَيْهِ‌السَّلام
  12. مركز حكومت حضرت داود عَلی‌نَبِیِناوَعَلَيْهِ‌السَّلام
  13. مرکز حکومت حضرت سليمان عَلی‌نَبِیِناوَعَلَيْهِ‌السَّلام
  14. محل اسکان قوم حضرت موسی عَلی‌نَبِیِناوَعَلَيْهِ‌السَّلام
  15. محل عروج حضرت عیسی عَلی‌نَبِیِناوَعَلَيْهِ‌السَّلام به آسمان
  16. محل دفن حضرت مریم سلام الله علیها
  17. جزء چهار مسجد مهم جهان اسلام
  18. یکی از چهار قصر بهشتی در دنيا
  19. سومین حرم جهان اسلام
  20. اولین قبله‌ی مسلمانان
  21. مقصد طی الارض پیامبر گرامی اسلام
  22. مبدأ معراج خاتم المرسلین
  23. محل اقامه‌ی نماز پیامبر گرامی اسلام در شب معراج
  24. یکی از مکان های توصیه شده برای زیارت

لا تُشَدُّ الرِّحَالُ إِلاَّ إِلَى ثَلاثَةِ مَسَاجِد: المَسْجِدِ الحَرَام وَمَسْجِدِي هَذَا وَالمَسْجِدِ الأَقْصَى

  1. يك نماز در آن برابر است با هزار نماز در ديگر مساجد

 

———————–

(*) منطقه غرب آسیا را غربی‌ها به آن خاورمیانه می‌گویند  و ما متأسفانه این تعبیر سخیف را پذیرفته‌ایم چرا که غربی‌ها اروپا را اصل و مرکز می‌دانند و مرکز تمدن جهان اسلام را با آن می‌سنجند. رهبر انقلاب از تعبیر خاورمیانه به شدت پرهیز دارند و در این زمینه می‌فرماید: من اصرار دارم این منطقه را «غرب آسیا» بگویم، نه خاورمیانه. تعبیر خاور دور، خاور نزدیک، خاور میانه درست نیست. دور از کجا؟ از اروپا، نزدیک به کجا؟ به اروپا، یعنی مرکز دنیا اروپاست؟ هر جائی که از اروپا دورتر است، اسمش خاور دور است، هر جا نزدیک‌تر است، خاور نزدیک است، هر جا وسط است، خاورمیانه است! این تعریفی است که خود اروپایی ها کردند؛ نه، ما این را قبول نداریم”. “این منطقه‌ای که اروپایی‌ها اصرار دارند اسم آن را بگذارند خاورمیانه؛ یعنی خاور را، شرق را به نسبت اروپا می‌سنجند؛ این تکبّر اروپایی‌ها است”. “اسم خاورمیانه غلط است؛ اینجا غرب آسیا است. آسیا یک قارّه‌ی بزرگی است، ما در غرب آسیا قرار داریم”.

 

 

نوشته های مشابه

← نوشته قبلی

نوشته بعدی →

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *