فساد زمامدار، علت بیعت نکردن حضرت امام حسین عَلَیهِالسَّلام است. حضرت امام به جای پرداختن به چرایی بیعت نکردن به چرایی مخالفت با امالفساد میپردازد، و به جای مخالفت با پیشنهاد مروان، با زمامداری یزید مخالفت میکند. تا ضمن دوری از مباحث انحرافی، توجه همگان را به امالـفـساد بودن یزیـد (که علـت اصلی مخالفـت است) جلـب نمـاید. حضرت امام برای این که کسی نتواند بیعت نکردن حضرت را توجیه کند که یزید مشکلی ندارد و حضرت چون خود را برتر میداند بیعت نمیکند؛ به اصل اشکال زمامداری یزید میپردازد.
مبارزه با علت نه معلول
آثار
بیشترین بازدید
- سلسله مباحث آموزش حجاج بیت الله الحرام
- مظلومیت امام علی علیه السلام
- ضرورت تقویت بنیه و توان معنوی مسئولین
- خطبه شعبانیه: جامع فضیلت ماه رمضان
- چرا دین مبین اسلام فراگیر نشده است؟
- مراقب تغییر واژهها و تعابیر باشیم
- حقیقت و مرتبه عالی اخلاص
- دوگانگیها و دوقطبیسازیهای دروغین
- چرا رفتار بعضی از مسئولین دوگانه است؟
- چرائی و نقش عوامل معنوی در برابر بحرانها
- پایگاه نشر آثار حسن صفرزاده تهرانی
دیدگاهتان را بنویسید