۱۳ آبان روز ملی مبارزه با آمریکا

سه واقعه مهم در این روز اتفاق افتاده که در زوایای مختلف آن، نماد مقاومت، پایداری، هوشیاری ملت ایران است. از یك سو در هر سه حادثه دست پلید آمریكا كه بوی از انسانیت نبرده است به نمایندگی از استكبار جهانی آشكار است و از سوی دیگر محور هر سه حماسه، رهبر كبیر انقلاب اسلامی است و خالق دو حماسه‌‌ی آن وقایع جوانانِ مومن، انقلابی، شجاع، دلاور و مبتکر این مرز و بوم بوده‌اند.


۱۳ آبان روزی است که بر تارک آن حوادث بزرگ و سرنوشت سازی از تاریخ ملت ایران به ثبت رسیده است.

 

سه واقعه مهم در این روز اتفاق افتاده که در زوایای مختلف آن، نماد مقاومت، پایداری، هوشیاری ملت ایران است. از یك سو در هر سه حادثه دست پلید آمریكا كه بویی از انسانیت نبرده است به نمایندگی از استكبار جهانی آشكار است و از سوی دیگر محور هر سه حماسه، رهبر كبیر انقلاب اسلامی است و خالق دو حماسه‌‌ی آن وقایع جوانانِ مومن، انقلابی، شجاع، دلاور و مبتکر این مرز و بوم بوده‌اند.

 

واقعه اول

در پی تصویب قانون کاپیتولاسیون مصوب مجلس شاهنشاهی در سوم مرداد 1343 به مستشاران نظامی آمریکا و تکنسین‌های وابسته و اعضای خانواده و خدمه آنها اعم از نظامی و غیر آن که بیش از چهل هزار بودند، مصونیت سیاسی اعطا شد و از شمول قوانین قضائی ایران معاف شدند به گونه‌ای که اگر آنان مرتکب جرم و جنایتی در ایران گردیدند در دادگاه های ایران جواب گو نباشند و دستگاه قضایی ایران امکان تعقیب آنها را از دست داد.

 

حضرت امام در افشاگری بر علیه این مصوبه ننگین رژیم منحوس پهلوی در سخنرانی خود چنین فرمود: بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ. إنّا لله وإنّا إلیهِ رَاجعُون . ‏من تاثرات قلبی خودم را نمی‌توانم اظهار كنم، ‏قلب من در فشار است‏؛ ‏این چند روزی كه مسائل اخیر ایران را شنیده‌ام خوابم كم شده ‏(‏گریه حضار‏‏) ‏ناراحت هستم‏،‏ قلبم در فشار است، با تأثرات قلبی روز شماری می‌كنم كه چه وقت مرگم پیش بیاید‏ (‏گریه شدید حضار‏‏). ایران دیگر عید ندارد (‏گریه حضار‏‏) عید ایران را عزا كرده‌اند(‏گریه حضار‏‏) عزا كردند و چراغانی كردند‏،‏ عزا كردند و دسته جمعی رقصیدند، ما را فروختند‏،‏ استقلال ما را فروختند و باز هم چراغانی كردند‏،‏ پایكوبی كردند‏. آقا من اعلام خطر می‌كنم، ای ارتش ایران‏! من اعلام خطر می‌كنم، ای سیاسیون ایران‏!‏ من اعلام خطر می‌كنم. ‏ای بازرگانان‏! ‏من اعلام خطر می‌كنم، ای علمای ایران‏! ‏ای مراجع اسلام‏! ‏من اعلام خطر می‌كنم، ‏ای فضلا‏! ‏ای طلاب‏! ای مراجع‏! ‏ای آقایان‏! ‏ای نجف‏! ‏ای قم‏! ‏ ای مشهد‏!‏ ای تهران‏! ‏ ای شیراز‏!‏ من اعلام خطر می‌كنم. والله گناهكار است كسی كه داد نزند، والله مرتكب كبیره است كسی كه فریاد نكند(‏گریه شدید حضار‏‏). ای سران اسلام به داد اسلام برسید‏،‏ ای علمای نجف به داد اسلام برسید، ای علمای قم به داد اسلام برسید‏.‏ ‏(‏گریه شدید حاضرین در مجلس)

درپی افشاگری حضرت امام خمینی رحمت الله علیه نسبت به مصونیت اتباع آمریکایی یا همان مصوبه ننگین کاپیتولاسیون؛ رژیم منحوس پهلوی، در ۱۳ آبان ۱۳۴۳شبانه به اقامتگاه حضرت امام در شهر قم هجوم برده و پس از دستگیری، ایشان را به تركیه تیعید كردند.

 

واقعه دوم

در پی اعتراض دانش آموزان در دانشگاه تهران، به حضور نماینده رئیس جمهور آمریكا برای سركوبی بیشتر مخالفان رژیم منحوس پهلوی و پیوند جوانان انقلابی با رهبر بت‏شكن و انزجار از رژیم منحوس پهلوی و آمریكا؛ در تاریخ ۱۳ آبان ۱۳۵۷؛ مأموران رژیم به روی دانش‌آموزان آتش گشودند و در یک كشتار فجیع ۵۶ تن شهید و صدها نفر مجروح شدند.

حضرت امام خمینی رحمت الله علیه در پیامی به این مناسبت فرمودند: عزیزان من! صبور باشید که پیروزی نهایی نزدیک و خدا با صابران است. خود و فرزندان نسل آتیه را سرفراز کنید که ایران امروز جایگاه آزادگان است و سستی و هراس به خود راه ندهید؛ که نمی‌دهید و به وسوسه‌های شیطانی بستگان دستگاه ظلم گوش فرا ندهید. شما ملت ایران و همت و شجاعت شما زبانزد جهانیان و سرمشق آزادیخواهان است. من از این راه دور چشم امید به شما دوخته‌ام و آنچه در قدرت دارم در خدمت به شما که به حق است نثار می‌کنم و صدای آزادیخواهی و استقلال طلبی شما را به گوش جهانیان رسانده و می‌رسانم و از خداوند تعالی سلامت و عظمت شما ملت نجیب بزرگ را خواهانم.

 

واقعه سوم

در پی پذیرش شاه معدوم و بلوكه كردن اموال ملت ایران و دخالت‌های بی‌جا در امور داخلی ایران توسط آمریکا؛ سفارت آمریكا در تهران به عنوان لانه جاسوسی ۱۳ آبان ۱۳۵۸ به تصرف دانشجویان مسلمان پیرو خط امام درامد. تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، از مهمترین و تأثیرگذارترین حوادث پس از انقلاب است که با درك صحیح از فرمایشات حضرت امام خمینی رحمت الله علیه، مبنی بر این كه همه گرفتاری‌های ما از آمریكاست صورت گرفت. با فتح لانه جاسوسی آمریکا و استخراج ۷۰ جلد اسناد جاسوسی و خرابكاری علاوه بر افشای ماهیت چهره‏ سازشكاران داخلی، أُبهت پوشالی ابرقدرتی آمریكا در جهان شكست و هیئت حاكمه آمریكا خار و خفیف شدند. حضرت امام خمینی رحمت الله علیه فردای آن روز، حركت دانشجویان را تایید كرد و آن را انقلابی بزرگ‏تر از انقلاب اول نامید.

 

آمریکا شیطان بزرگ

در پی فجایع آمریکا در سه دهه، رهبر كبیر انقلاب اسلامی، آمریكا را شیطان بزرگ و دشمن درجه یك ملت ایران شمرد و فرمود: هرچه فریاد دارید، بر سر آمریکا بكشید. ما چه بخواهیم و چه نخواهیم صهیونیست‌ها و آمریكا در تعقیب‌مان خواهند بود تا هویت دینی و شرافت مكتبی‌مان را لكه‌دار نمایند. هیچ‏گاه سلاح مبارزه با استكبار را بر زمین نگذارید. ما آمریکا را زیر پا له خواهیم کرد.

 

سه اشکال اساسی

سه اشكال در مبارزه با آمریکا متصور است که به بررسی آن پرداخته می‌شود

اشکال اوّل: دشمنی ملت ایران ما با آمریكا از سر تعصّب و غرور، جهالت و لجبازی است!

اشکال دوّم: جمهوری اسلامی سبب دشمنی‌ها شده است و از چشم غرب افتاده است!

اشکال سوّم: اگر با آمریکا سازش کنیم، مشکلات کشورمان حل خواهد شد!

بررسی اشکال اول

دشمنی انقلاب اسلامی و مردم با نظام مستبد آمریكا از سر تعصّب و غرور، جهالت و لجبازی نیست؛ بلكه بر یك منطق استوار است، ایستادگی در برابر آمریکا بر گرفته از آموزه های دینی است، برگرفته از نهضت حضرت اباعبدالله الحسن است، پیروی از حرکت انبیاء بزرگ الهی است: وَلَقَدْ بَعَثْنَا فِی كُلِّ أُمَّةٍ رَسُولا أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ وَاجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ؛ ما در هر امتی رسولی برانگیختیم که: «خدای یکتا را بپرستید؛ و از طاغوت اجتناب کنید!.

 

ایستادگی در برابر آمریکا به‌معنای واقعی، هم دفاع از ارزش‌های اسلامی و انسانی است، هم زمینه سازی برای قیام منجی عالم بشریت و حکومت مصلح جهانی است، هم مبارزه با پلیدترین نظام سلطه است. چرا که نظام آمریکا در این صد سال اخیر، از یک طرف بالاترین دشمنی‌ها را با ملت شریف ایران داشته است، و از سوی دیگر با دروغگوئی، فریبگاری، حیله گری، تبعیض نژادی، اختلاف افکنی، بدعهدی؛ ارزش‌های انسانی، را لگدمال کرده است، نظامی كه اساس سیاستش در تاریخ ۲۵۰ ساله اش، بر افزون‌طلبی، زیاده خواهی و دست‌اندازی به منابع دیگران، برای تأمین منافع خود بوده و هست، حقیتی كه آن را بارها خودشان  به آن اعتراف کرده‌اند.

 

اگر امام خمینی رحمت الله علیه فرمود: آمریکا شیطان بزرگ است؛ بر اساس یک منطق دقیق و حرف پرمغزی است. سردمدار بزرگ جبهه استكبار و رئیس همه‌ی شیطان های عالم، ابلیس است؛ امّا ابلیس بنا به تصریح قرآن، تنها کاری که می‌تواند بکند این است که انسان ها را اغواء کند، فریب دهد، وسوسه کند و بیشتر از اغواگری، کاری نمی‌تواند بکند؛ امّا آمریکا، هم اغواء می‌کند، هم فریب می‌دهد، هم ریاکاری می‌کند، هم کشتار می‌کند، هم جنگ را می‌اندازد، هم همه را به جان هم می‌اندازد و هزاران جنایت کرده و می‌کند، هرجا سرمایه‌های ملتی به چپاول می‌رود، می‌بینیم سرکرده آن ها آمریکاست، هرجا زورگوئی بر سر مردم مسلط می‌شود، هرجا جنایتی و جود دارد، می‌بینیم پشت صحنه آن آمریکا است.

 

یگ نگاه گذرا به پیشینه آمریکا در ایران این حقیقت به خوبی روشن می‌شود که پشت صحنه همه دردسرهای ملت شریف ایران، دولت مستبد و زورگوی و زیاده خواه آمریکا است.

 

بخشی از هزاران جنایت آمریکا

  1. قبل از انقلاب مستشاران آمریكائی برای مأموریت‌های خود به ایران، از ایران حق توحش می‌گرفتند؛
  2. اگر یك آمریكای در ایران جرمی را مرتكب می‌شد، آمریكائی‌ها اجازه نمی‌دادند توسط دستگاه قضائی ایران محاكمه شود؛
  3. امریکائی‌ها چند روز قبل از پیروزی انقلاب مأمورانشان را فرستادند ایران که شاید بتوانند یک کودتایی راه بیندازند و حرکت مردم را خنثی کنند؛
  4. بعد از پیروزی انقلاب سنای آمریکا علیه انقلاب اسلامی موضع گرفت و دولت ایران را تحریم کرد و تمام سرمایه‌های ایران در بانک‌های امریکا را بلوکه کرد؛
  5. شاه فراری که سالیانی متوالی تسمه از گُرده‌ی ملّت ایران کشیده و با انواع ظلم وستم، فساد وفحشا کشور را به قهقرا کشاند بود، پناهندگی داد تا در موقع مناسب مثل ۲۸ مرداد سال ۳۲ با یک کودتا وارد کشور نماید؛
  6. پس از پیروزی انقلاب با کمک عوامل و مزدورانش در داخل کشور بین اقوام عرب، تُرک، کُرد، لُر و ترکمن اختلاف افکند، شاید بتواند اقوام ایرانی را از انقلاب جدا کنند و انقلاب را به شکست بکشاند؛
  7. سفارت آمریکا به یک مرکز جاسوسی مدرن تبدیل شده بود، اسناد جمع آوری شده در این زمینه به هفتاد جلد کتاب می‌رسد که همگی به چاپ رسید؛
  8. صدام را برای یک جنگ تمام عیار علیه ایران واداشت و با حمایت همه جانبه و تجهیز انواع سلاح، هشت سال جنگ خانمان سوز را بر این کشور تحمیل کردند و خسارت‌های مالی، جانی و معنوی جبران ناپذیری به ملت ایران زد؛
  9. از طرق منطقه طبس به کشور ایران حمله نظامی کرد؛
  10. هواپیمای مسافربری ایران را ساقط كردند و ۲۹۰ نفر بی‌گناه را به شهادت رساند؛
  11. با تحریم‌های همه جانبه هم دنیا را در مقابل ملت ایران قرار داد و هم برای مردم بحران معیشت درست کرد تا مردم از انقلاب پشیمان شوند؛
  12. در فتنه ۸۸ بالاترین جنایت را بر علیه ملت ایران به راه انداخت؛
  13. در مذاکرات هسته‌ای نهایت خباثت را به عمل آورده است؛
  14. و امروز هم ملت ایران را تروریست می‌خواهند.

 

آیا با این همه جنایت دشمنی ملت ایران ما با آمریكا از سر تعصّب و لجبازی است؟! چرا بعضی‌ها اصرار دارند شیطان بزرگ را با این همه دشمنی بزک کنند؟ دین به‌کنار، انقلابیگری به‌کنار؛ وفاداری به مصالح کشور چه می‌شود؟ عقل چه می‌شود؟ کدام عقل و کدام وجدان اجازه می‌دهد که آمریکایی این چنینی را به عنوان دوست و مورد اعتماد و فرشته‌ی نجات معرفی کند؟

 

بررسی اشكال دوم

حضرت امام خمینی رحمت الله علیه در این زمینه می‌فرماید: بعضی اظهار می‌دارند جمهوری اسلامی سبب دشمنی‌ها شده است و از چشم غرب افتاده است، چه خوب است این سوال پاسخ داده شود كه ملت‌های جهان سوم و مسلمانان و خصوصاً ملت شریف ایران در چه زمانی نزد غربی‌ها احترام و اعتبار داشته‌اند كه امروز بی‌اعتبار شده‌اند؟! آری اگر ملت ایران از همه‌ی اصول و موازین اسلامی و انقلابی خود عدول كند و خانه‌ی عزت و اعتبار پیامبر و ائمه‌ی معصومین علیهم السلام را با دست‌های خود ویران نماید، آن وقت ممكن است جهان‌خواران او را به عنوان یك ملت ضعیف و فقیر و بی‌فرهنگ به رسمیت بشناسند ولی در همان حدی كه آنها آقا باشند ما نوكر، آنها ابرقدرت باشند ما ضعیف، آنها ولی و قیم باشند ما جیره‌خوار و حافظ منافع آنها، نه یك ایران با هویت ایرانی اسلامی، بلكه ایرانی كه شناسنامه‌اش را آمریكا و شوروی صادر كند، ایرانی كه ارابه‌ی سیاست آمریكا یا شوروی را بكشد و امروز همه‌ی مصیبت و عزای آمریكا و شوروی و غرب در این است كه نه‌تنها ملت ایران از تحت حمایت آنان خارج شده است كه دیگران را هم به خروج از سلطه‌ی جباران دعوت می‌كند. اگر جمهوری اسلامی سبب دشمنی شده است! پس چرا امریکائی‌ها قبل از انقلاب با ملت ایران دشمنی می‌کردند؟!

بررسی اشكال سوم

بعضی‌ها چنین ادعا می‌کنند که اگر ما با آمریکا سازش کنیم، مشکلات کشورمان حل خواهد شد! ده ها دلیل برغلط بودن و دروغ بودن چنین ادعائی وجود دارد چرا که دیوار بی‌اعتمادی بین ملت ایران و نظام بدعهد آمریکا بسیار بلند است. ملت ایران غیر دشمنی و خیانت از نظام امریکا چیز دیگری ندیده است؟ ملت ایران غیر از بدعهدی از نظان آمریکا ندیده است، یکی از آن ها برجام است.

 

مگر دکتر مصدّق برای این که بتواند در مقابل انگلیس‌ها بایستد با آمریکایی‌ها مذاکره نکرد و به آنها اعتماد نکرد، در مقابل آمریکائی‌ها با كودتا او را سرنگون كردند. مگر آمریكائی‌ها خودشان مشكل ندارند كه می‌خواهند مشكل ما را حل كنند؟! آمریکا چگونه می‌خواهد مشکلات ملّت ایران را حل کند؟ در حالی که خودش دچار بحران اقتصادی، بحران سیاسی، بحران اخلاقی، بحران بین‌المللی و … هستند؟! آمریکا اگر عرضه دارد مشکل خودش را حل کند! از نظر اقتصادی امروز بدهی دولت آمریکا تقریباً نزدیک به تولید ناخالص کلّ آمریکا است؛ این عین بحران است، این کشور بحران زده به چه کسی می‌خواهد کمک کند؟

 

از لحاظ سیاسی امروز هر ملّتی در هر نقطه‌ای از دنیا که قیام می‌کند شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دهد، این شعار فقط مال ایران نسیت، امروز در منطقه‌ی غرب آسیا، در منطقه‌ی شرق آسیا، در خود اروپا، در منطقه‌ی آمریکای لاتین، در منطقه‌ی آفریقا، ملّت‌هایی که قیام می‌کنند، اوّلین شعارشان مرگ بر آمریکا است.

 

مگر آن هائی که با آمریکا سازش کردند، مشکلاتشان حل شده است؟! مگر آن هائی که یک عمر نوکری آمریکا را کردند، مشکل پیدا نکردند؟! آمریکا کدام مشکل را در دنیا حل کرده است که دومیش مشکل ما باشد؟! امریکا در دنیا عین مشکل است، هرجای دنیا مشكلی وجود دارد، نقش آمریكا در آن نمایان است. همه مشکلات کشورها، خاصه جهان سوم را آمریکا بوجود آورده است.

 

کیست که نداند نا امنی در منطقه و به خاک و خون کشیدن ملت عراق، سوریه، یمن، میانمار و… از نقشه های آمریکاست. کیست که نداند خون آشام‌ترین گروه‌های تروریست در منطقه مانند القاعده در دیروز  تکفیری‌ها و داعش در امروز، به دست نظام خبیث امریکا به وجود آمد و با رهبری خبیثانه او دنیا را به آشوب کشیده‌اند. کیست که نداند، آمریکا با هزینه‌های میلیارد دلاری نه تنها، در توطئه بر علیه انقلاب اسلامی شکست خورده است، بلکه بخاطر ضعف درونی و افول قدرت آمریکا در جهان، خود را در رویارویی با انقلاب اسلامی عاجز می‌بیند و از آن جائی که می‌بیند انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت با پیروزی های پی در پی هر روز به پیش می‌رود به شدت خشمگین است و می‌خواهند از درون با فشار اقتصادی و تنگناهای معیشتی انقلاب اسلامی را به بن بست کشانده و از پای دراورند.

نوشته های مشابه

← نوشته قبلی

نوشته بعدی →

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *