صف آرایی ایمان و کفر 1

پیامبر گرامی اسلام با صلابت تمام در جواب ابوسفیان در جنگ احزاب نوشت: تصور کرده‌ای می‌توانی چراغ درخشنده اسلام را خاموش کنی! بدان که خیال باطلی کرده‌ای، زیرا تو زبون‌تر از آنی که به این کار موفق شوی. بدان به حول و قوه الهی به همین زودی شکست خواهی خورد و باز خواهی گشت و من در آینده‌ای نزدیک به هنگام فتح مکه بت‌های بزرگ قریش را در مقابل تو خواهم شکست.


صف آرایی تمامی کفر در برابر تمامی ايمان

امروز تمامی کفر، در برابر تمامی ايمان صف آرایی کرده است. آیا جهان اسلام هم به تمامه در برابر کفر صف آرایی کرده است؟ مصداق بَرَزَ الإِيمانُ كُلُّهُ إلَى الشِّركِ كُلِّهِ کیست؟

 

و به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی اگر بخواهیم جبهه امروز دشمن جمهوری اسلامی را در صدر اسلام مشابه سازی بکنیم می‌شود جنگ احزاب. در جريان جنگ احزاب همه مشركان، کفار و يهود در یک اتحاد نظامی هم‌صدا شدند و در برابر اسلام صف آرایی کردند و با جمعیت چند برابری، مدینه منوره را محاصره کردند.

 

ابوسفیان سرکرده مشرکان و کافران طی نامه‌ای به پیامبر گرامی اسلام نوشت: من با سپاه عظیم و پرهیبت خود برای از بین بردن دین تو آمده‌ام… و تا نبرد خونینی مانند احد بپا نکنم… به شهر خود باز نخواهم گشت.

 

پیامبر گرامی اسلام با صلابت تمام در جواب ابوسفیان نوشت: مدتی است که به خود بالیده و تصور کرده‌ای می‌توانی چراغ درخشنده اسلام را خاموش کنی! بدان که خیال باطلی کرده‌ای، زیرا تو زبون‌تر از آنی که به این کار موفق شوی و بدان به حول و قوه الهی به همین زودی شکست خواهی خورد و باز خواهی گشت و من در آینده‌ای نزدیک به هنگام فتح مکه بت‌های بزرگ قریش را در مقابل تو خواهم شکست.

 

پیامبر گرامی اسلام در این نامه برای لشکر کفر و شرک دو پیشگویی کرد، یکی شکست آنان و دیگری فتح مکه و اعتقاد به راستگوئي پیامبر گرامی اسلام رعشه‌ای بر جان ابوسفیان و لشکریانش انداخت.

 

وقتی عمربن عبدود آن جنگوی نامی عرب از خندق گذر کرد و مبارز طلبید؛ گرچه برق شمشيرها چشم‌ها را خيره كرده بود اما حضرت علی علیه السلام در برابر او قرار گرفت تا با یک ضربه کاری، کار را تمام کند؛ پیامبر گرامی اسلام، ایستادگی علی علیه السلام در برابر عمربن عبدود را به ایستادگی تمامی ایمان در برابر شرک تعبیر نمود و فرمود: بَرَزَ الإِيمانُ كُلُّهُ إلَى الشِّركِ كُلِّهِ؛ تمام ايمان در برابر تمام شرک قرار گرفته است.

 

و وقتی علی علیه السلام کار عمربن عبدود را تمام کرد و او را با یک ضربه کاری، به درک واصل نمود و اتحاد نظامی همه کفر و شرک را در هم شکست؛ پیامبر گرامی اسلام جان فشانی علی علیه السلام را فضیلتی بالاتر از همه فضائل خواند و فرمود: ضَرْبَةُ عَلّیٍ یَوْمَ الْخَنْدَق افْضَلُ مِنْ عِبادَةِ الثقلین؛ ضربت شمشیر علی علیه السلام در جنگ خندق از عبادت جن و انس برتر است.

 

 

نوشته های مشابه

← نوشته قبلی

نوشته بعدی →

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *