اعجاز امام خمینی در فرمان تشکیل نهاد مقدس بسیج

پیروزی انقلاب اسلامی و قطع دست غارتگران از منابع بی‌پایان ایران اسلامی؛ دشمنان را برآن داشت تا با انقلاب اسلامی به مقابله بپردازند و با توطئه‌های گوناگون در صدد شکست انقلاب اسلامی برایند؛ از این رو رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی رحمت الله علیه، با ابتکاری اعجاز‌گونه، برای حفظ انقلاب و خنثی سازی توطئه‌ها و شکست دشمنان، فرمان تاریخی تشکیل نهاد مقدس بسیج مستضعفان را در 5 آذر 1358 صادر فرمود و همگان را به تشكیل ارتش بیست میلیونی فرا خواند.


فرمان تاریخی حضرت امام خمینی

پیروزی انقلاب اسلامی و قطع دست غارتگران از منابع بی‌پایان ایران اسلامی؛ دشمنان را برآن داشت تا با انقلاب اسلامی به مقابله بپردازند و با توطئه‌های گوناگون در صدد شکست انقلاب اسلامی برایند؛ از این رو رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی رحمت الله علیه، با ابتکاری اعجاز‌گونه، برای حفظ انقلاب و خنثی سازی توطئه‌ها و شکست دشمنان، فرمان تاریخی تشکیل نهاد مقدس بسیج مستضعفان را در 5 آذر 1358 صادر فرمود و همگان را به تشكیل ارتش بیست میلیونی فرا خواند و فرمود: اگر یک ملت همه جوانهایش مجهز باشند … و اگر یک کشور بیست میلیون تفنگدار داشته باشد … آسیب بردار نیست.

 

در حقیقت بسیج یک موهبت الهی بود که خداوند به رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی الهام فرمود و نهادی مقدس بسیج، در تاریخ سیاسی و حاکمیتی جهان؛ به عنوان بزرگ‌ترین ارتش مردمی جهان و پا به عرصه وجود نهاد، نهاد بی‌مانند و بی‌سابقه‌ای که كمتر كسى مى‌‏توانست درک صحیحی از عظمت، قدرت و کارائی آن داشته باشد.

 

اعجاز امام خمینی در تشکیل نهاد مقدس بسیج

آن‌گاه که رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی فرمان تشکیل نهاد مقدس بسیج را صادر کرد، کسی باور نداشت که بسیج بتواند:

  1. در تمام صحنه‏های انقلاب اسلامی و تمام عرصه‏های اجتماعی، فرهنگی و نظامی حاضر شود و استقلال، امنیت و عزت ایران اسلامی را تضمین کند؛
  2. با ضد انقلاب در اقصی نقاط این کشور مبارزه کند و آن‌ها را زمین‌گیر نماید؛
  3. ارتش تا دندان مسلح صدام را که توسط ارتش کشورهای بزرگ جهان پشتیبانی می‌شد به خاک مذلت بنشاند؛
  4. مرزهاى ایران را در نوردد و در غرب آسیا جبهه مقاومت را تشکیل دهد و به عنوان یک قدرت تأثیرگذار در منطقه ظهور کند و جهان سلطه را در تسلط بر غرب آسیا ناکام گذارد؛
  5. در لبنان با نام حزب الله، درعراق با نام الحشد الشعبى، در سوریه با نام قوات الدفاع الوطنى و در یمن با نام انصارالله خواب را از چشم دشمنان اسلام و مسلمین بروباید.
  6. نیمی از لبنان را از چنگال صهیونیست نجات دهد؛
  7. جان اسرائیل را در کنار مرزهایش به لب آورد؛
  8. در غزه و کرانه باختری و در دل سرزمین‌های اشغالی، خواب راحت را از اسرائیل بگیرد؛
  9. در یمن، زادگاه اُویس قَرَنى، شجره ملعونه آل‌سعود را زمین‌گیر کند؛
  10. در سازندگى، در فنّاورى‌هاى نوین، در شرکت‌های دانش‌بنیان و در جهش تولید؛ گوی سبقت را از همه قشرهای جامعه برباید.

امتیازات و ویژگی‌هائی نهاد مقدس بسیج

نهاد مقدس بسیج، دارای امتیازها و ویژ‌گی‌های منحصر بفردی است که آن را سرامد همه تشکل‌های مردم‌نهاد قرار داده است. امتیازها و ویژگی‌هایی که به عنوان سرمایه‌های بی‌بدیل این نهاد مقدس به حساب می‌آید و سبب عظمت، اثرگذاری و خلق حماسه‌های ماندگار شده است و این نهاد مقدس را در تمامی عرصه‌ها معجزه آفرین کرده و موفقیت‌ها و پیروزی‌های بزرگ را نصیب انقلاب اسلامی نموده است. بر این اساس مبتکر نهاد مقدس بسیج حضرت امام خمینی می‌فرماید: اگر بر كشورى نواى دلنشین تفكر بسیجى طنین انداز شد، چشم طمع دشمنان و جهانخواران از آن دور خواهد شد.

 

امتیازات و ویژگی‌ها

 

  1. آئین و مكتب نهاد مقدس بسیج

آئین و مکتب نهاد مقدس بسیج، دین مبین اسلام است. زنده‌ترین، جامع‌ترین و جاودانه‌ترین آئین و مکتب دنیا که نجات‌دهنده بشریت است.

  1. هدف نهاد مقدس بسیج

هدف بسیج، بسیار مقدس و در تراز اهداف نجات بخش انبیا است. وَلَقَد بَعَثنا فی كُلِّ أُمَّةٍ رَسولًا أَنِ اعبُدُوا اللَّهَ وَاجتَنِبُوا الطّاغوتَ. حضرت امام خمینی در این زمینه می‌فرمایند: ما باید در جنگ اعتقادی‌مان، بسیج بزرگ سربازان اسلام را در جهان براه اندازیم. به یاری خدا بسیجیان جهان اسلام، خواب راحت را از دیدگان جهانخواران و سرسپردگان آن‌ها سلب خواهند کرد. ما در صدد خشكاندن ریشه های فاسد صهیونیزم، سرمایه داری و كمونیزم در جهان هستیم. ما تصمیم داریم پرچم لا اله الا الله را بر قلل رفیع كرامت و بزرگواری به اهتزاز درآوریم. پیشرفت‌های علمی در همه زمینه‌ها، خدمات رسانی در همه عرصه‌ها به ملت شریف ایران، بالابردن توان دفاعی و امنیتی و تحقق اهداف انقلاب اسلامی از دیگر اهداف نهاد مقدس بسیج است.

 

  1. رهبری نهاد مقدس بسیج

رهبری نهاد مقدس بسیج، فقیه و مجتهد عادل است و به اعتراف دوست و دشمن جامع شرائط رهبری، آن‌هم در نصابی منحصر به فرد و دست نیافتنی است.

 

  1. اعضای نهاد مقدس بسیج

تمام مجاهدان عالم، از اولین تا آخرین اعضای نهاد مقدس بسیج هستند. بسیج نام همه‌ی انسان‌های مومن، متقی، انقلابی و مجاهد را در کارنامه خود دارد و می‌رود تا تشکیلاتش جهانی شود. در این زمینه حضرت امام خمینی می‌فرمایند: بسیج لشکر مخلص خداست که دفتر تشکل آن را همه مجاهدان از اولین تا آخرین امضا نموده‌اند.

 

  1. گستره جغرافیایی و زمانی نهاد مقدس بسیج

گستره جغرافیائی نهاد مقدس بسیج، شامل تمام کشورها، تمام ملل و تمام اقوام است بر همین اساس می‌بینیم در لبنان با نام حزب الله، درعراق با نام الحشد الشعبى، در سوریه با نام قوات الدفاع الوطنى و در یمن با نام انصارالله ظهور و بروز پیدا کرده است و گستره زمانی آن‌هم همه زمان‌ها و همه ادوار تاریخ را در بر می‌گیرد و به زمان خاصی محدود نیست.

 

  1. مأموریت نهاد مقدس بسیج

دامنه و سطح مأموریت نهاد مقدس بسیج حضور در تمامی صحنه‏های انقلاب اسلامی است از مسائل اجتماعی و فرهنگی گرفته تا سیاسی و نظامی، از مسائل اقتصادی و معیشتی گرفته تا کمک به مردم هنگام بروز بلایا و حوادث غیر مترقبه. در حقیقت نقش نهاد مقدس بسیج برای تحکیم استقلال، امنیت و عزت ایران اسلامی است.

 

  1. سطح آگاهی نهاد مقدس بسیج

نهاد مقدس بسیج از بالاترین سطح آگاهی و بصیرت نسبت به هدف، نسبت به وظیفه، نسبت به راه، نسبت به نقشه دشمن و نسبت به مأموریت برخوردار است. در حقیقت شور نهاد مقدس بسیج با شعور همراه است.

  1. انگیزه نهاد مقدس بسیج

انگیزه بسیجیان انگیزه پستِ مادی و دنیائی نسیت، برای دست‌یابی به پست و مقام نیست، برای رسیدن به مال و منال نیست، بلکه انگیزه بسیجیان بالاترین انگیزه‌ها است، ارزشی، معنوی و خدائی است.

 

  1. مردمی بودن نهاد مقدس بسیج

نهاد مقدس بسیج مردمی‌ترین تشکیلات مردم‌نهاد تاریخ بشر است. مردمی بودن یعنی از دل مردم برخواستن، با توده‌ی و عامّه‌ی مردم بودن، به نفع عامّه‌ی مردم کار کردن، درد مردم را داشتن، خدمتکار مردم بودن و در همه عرصه‌ها حضور داشتن.

 

  1. آمادگی نهاد مقدس بسیج

نهاد مقدس بسیج برای انجام هر مأموریتی آماده است و بسیجیان برای خدمت رسانی آماده‌ترین‌ها هستند و برای حضور به موقع در صحنه‌های انقلاب و برای خدمت به ملت شریف ایران و جهان اسلام، سر از پا نمی‌شناسند.

 

حرکت جهادی نهاد مقدس بسیج

باید  از حرکت جهادی نهاد مقدس بسیج و تفکر ناب بسیجی، در همه عرصه‌ها بهره برد. انقلاب اسلامی در طول چهار دهه به موفقیت‌های بزرگی دست یافته است، همه این موفقیت‌ها به برکت حرکت جهادی و تفکر ناب بسیجی است کما این که عقب افتادگی‌ها و مشکلات گوناگون بخاطر فقدان حرکت جهادی و تفکر ناب بسیجی در جامعه و خاصه در بین مسئولین است که مسیر انقلاب اسلامی را با سنگلاخ مواجه کرده و جان ملت را به لب آورده است.

 

اگر مسئولی اثرگذار بوده و توانسته به این کشور خدمت کند، بخاطر حرکت جهادی و تفکر ناب بسیجی است کما این که اگر مسئولی نتوانسته خدمت کند و یا در مسئولیت خود کُپ کرده و گیج می‌زند؛ بخاطر فقدان حرکت جهادی و تفکر ناب بسیجی است.

 

آن جائی که دولت یا مجلس یا دستگاه قضا خوب عمل کرده‌اند بخاطر حرکت جهادی و تفکر ناب بسیجی بوده است و آن جائی که نتوانستند وظیفه خود را به خوبی انجام دهد، بخاطر فقدان حرکت جهادی و تفکر ناب بسیجی است.

 

برای تحقق کامل اهداف انقلاب اسلامی، برای حصول اقتدار و عزت لازم، برای دست‌رسی به استقلال کامل، برای رسیدن به عدالت اجتماعی، برای خلق حماسه‌های ماندگار، برای حل مشکلات اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی و برای شکست توطئه‌های دشمنان؛ باید از حرکت جهادی و تفکر ناب بسیجی بهره گرفت.

 

حضرت امام خمینی در این زمینه می‌فرمایند: اگر بر كشورى نواى دلنشین تفكر بسیجى طنین انداز شد، چشم طمع دشمنان و جهانخواران از آن دور خواهد شد.

 

باید حرکت جهادی و تفکر ناب بسیجی در پیکره دولت و در بدنه مجلس احیا شود. باید دولت ضمن تقویت نهاد مقدس بسیج از تمام ظرفیت‌های بسیج برای مدیریت و اداره امور استفاده کند، چرا که قدرت نهفته در تفکر ناب بسیج هم توان خدمت رسانی صادقانه را دارد و قدرت حل مشکلات را دارد و هم توان خنثی‌سازی توطئه‌ها را دارد و هم توان مبارزه با دشمنان را داراست.

 

توصیف نهاد مقدس بسیج

خالق، مبتکر و بنیان‌گر نهاد مقدس بسیج رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی رحمت الله علیه، در باره اهداف، ضرورت، عملکرد و ماهیت نهاد مقدس بسیج، توصیف‌های گران‌بهائی به یادگار گذاشته است که حکایت از ژرف‌نگری آن رهبر حکیم و فرزانه دارد. توصیف‌های که عظمت و بزرگی این نهاد مقدس را به خوبی روشن می‌کند و هر کدام چراغ فروزانی برای آینده انقلاب اسلامی است.

توصیف‌های رهبر کبیر انقلاب اسلامی از نهاد مقدس بسیج

اگر بر كشورى نواى دلنشین تفكر بسیجى طنین انداز شد، چشم طمع دشمنان و جهانخواران از آن دور خواهد شد.

تشكیل بسیج در نظام جمهورى اسلامى ایران یقیناً از بركات و الطاف جلیه خداوند تعالى بود كه بر ملت عزیز و انقلاب اسلامى ایران ارزانى شد.

اگر بخواهیم مصداق کاملی از ایثار و خلوص و فداکاری و عشق به ذات مقدس حق و اسلام را ارائه دهیم ، چه کسی سزاوارتر از بسیج و بسیجیان خواهند بود.

بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پرثمری است که شکوفه‌های آن بوی بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق می‌دهد.

بسیج مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که پیروانش بر گل‌دسته‌های رفیع آن، اذان شهادت و رشادت سر داده‌اند.

بسیج میقات پابرهنگان و معراج اندیشه پاک اسلامی است که تربیت‌یافتگان آن، نام و نشان در گمنامی و بی‌نشانی گرفته‌اند.

بسیج لشکر مخلص خداست که دفتر تشکل آن را همه مجاهدان از اولین تا آخرین امضا نموده‌اند

من همواره به خلوص و صفای بسیجیان غبطه می‌خورم و از خدا می‌خواهم تا با بسیجیانم محشور گرداند، چرا که در این دنیا افتخارم این است که خود بسیجی‌ام.

ملتی که در خط اسلام ناب محمدی و مخالفت با استکبار و پول‌پرستی و تحجرگرایی و مقدس نمایی است، باید همه افرادش بسیجی باشند و فنون نظامی و دفاعی لازم را بدانند، چرا که در هنگامه خطر، ملتی سربلند و جاوید است که اکثریت آن آمادگی لازم رزمی را داشته باشد.

بسیج تنها منحصر به ایران اسلامی نیست، باید هسته‌های مقاومت را در تمامی جهان به وجود آورد و در مقابل شرق و غرب ایستاد.

من دست یکایک شما پیشگامان رهایی را می‌بوسم و می‌دانم که اگر مسئولین نظام اسلامی از شما غافل شوند، به آتش دوزخ الهی خواهند سوخت.

بار دیگر تاکید می‌کنم که غفلت از ایجاد ارتش بیست میلیونی ، سقوط در دام دو ابرقدرت جهانی را به دنبال خواهد داشت.

اگر بخواهیم مصداق كاملى از ایثار و خلوص و فداكارى و عشق به ذات مقدس حق و اسلام را ارائه دهیم، چه كسى سزاوارتر از بسیج و بسیجیان خواهند بود.

نوشته های مشابه

← نوشته قبلی

نوشته بعدی →

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *