بخش دوم: امام خمینی و قرآن کریم: قسمت دوم

اكنون ببینیم چه گذشته است بر این ودیعه الهى و بزرگترین دستور زندگانى مادى و معنوى:

مع الأسف بدخواهان، قرآن کریم كه براى رشد جهانیان و نقطه جمع همه مسلمانان، بلكه عائله بشرى است را چنان از صحنه خارج كردند که گوئى نقشى براى هدایت بشر ندارد و كار به جایى رسید كه نقش قرآن بدست حكومت‏هاى جائر و آخوندهاى خبیث بدتر از طاغوتیان، وسیله‏اى براى اقامه جور و فساد و توجیه ستمگران شد و اخیرا قدرت‌هاى شیطانى بوسیله حكومت‏هاى منحرف كه خود را به دروغ به اسلام بسته‏اند، براى محو قرآن و تثبیت مقاصد شیطانى ابر قدرت‏ها، قرآن را با خط زیبا طبع مى‏كنند و با این حیله شیطانى، فرقه سراپا بى اساس وهابیت را ترویج و قرآن را از صحنه خارج مى‏كنند و از اسلام عزیز و قرآن كریم براى هدم اسلام و قرآن بهره‏ می‌گیرند.


حضرت امام خمینی رحمت الله علیه در مقدمه وصیت‌نامه خود پیرامون قرآن کریم می‌فرماید:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

قال رسول الله ـ صلى الله علیه و آله و سلم إنّی تَارِكٌ فِیكُمُ الثّقَلَینِ كِتَابَ اللَهِ و عترتى أَهْلَ بِیتِی فَإنّهُمَا لَنْ یفْتَرِقَا حَتّى یرِدَا عَلَی الحَوْضَ.

 

الحمد لله و سبحانك اللهم صل على محمد و آله مظاهر جمالك و جلالك و خزائن اسرار كتابك الذى تجلى فیه الاحدیة بجمیع اسمائك حتى المستأثر منها الذى لا یعلمه غیرك و اللعن على ظالمیهم اصل الشجرة الخبیثه.

 

و بعد اینجانب مناسب مى‏دانم كه شمّه‌ی كوتاه و قاصر در باب ثقلین تذكر دهم، نه از حیث مقامات غیبى و معنوى و عرفانى ‏كه قلم مثل منى عاجز است از جسارت در مرتبه‏اى كه عرفان آن بر تمام دایره وجود از ملك تا ملكوت اعلى و از آنجا تا لاهوت و آنچه در فهم من و تو ناید سنگین و تحمل آن فوق طاقت، اگر نگویم ممتنع است و نه از آنچه بر بشریت گذشته است از مهجور بودن از حقایق مقام والاى ثقل اكبر و ثقل كبیر كه از هر چیز اكبر است جز ثقل اكبر كه اكبر مطلق است و نه از آنچه گذشته است بر این دو ثقل از دشمنان خدا و طاغوتیان بازیگر كه شمارش آن براى مثل منى میسر نیست با قصور اطلاع و وقت محدود، بلكه مناسب دیدم اشاره‏اى كوتاه از آنچه بر این دو ثقل گذشته است بنمایم.

 

شاید جمله لن یفترقا حتى یردا على الحوض اشاره باشد بر اینكه بعد از وجود مقدس رسول الله صلى الله علیه و آله و سلم، هر چه بر یكى از این دو گذشته است بر دیگرى گذشته است و مهجوریت هر یك، مهجوریت دیگرى است تا آنگاه كه این دو مهجور بر رسول خدا در حوض وارد شوند و آیا این حوض مقام اتصال كثرت به وحدت است و اضمحلال قطرات در دریا است یا چیز دیگر كه به عقل و عرفان بشر راهى ندارد؟ و باید گفت آن ستمى كه از طاغوتیان بر این دو ودیعه رسول اكرم صلى الله علیه و آله و سلم گذشته بر امت مسلمان بلكه بر بشریت گذشته است كه قلم از آن عاجز است.

 

و ذكر این نكته لازم است كه حدیث ثقلین متواتر بین جمیع مسلمین است و كتب اهل سنت از صحاح ششگانه تا كتب دیگر آنان با الفاظ مختلفه و موارد مكرره از پیغمبر اكرم صلى الله علیه و آله و سلم بطور متواتر نقل شده است و این حدیث شریف حجت قاطع است بر جمیع بشر به ویژه مسلمانان مذاهب مختلف و باید همه مسلمانان كه حجت بر آنان تمام است جوابگوى آن باشند و اگر عذرى براى جاهلان بى‏خبر باشد براى علمای مذاهب نیست.

 

اكنون ببینیم چه گذشته است بر كتاب خدا این ودیعه الهى و ما ترك پیامبر اسلام صلى الله علیه و آله و سلم، مسائل تأسف انگیزى كه باید براى آن خون گریه كرد. پس از شهادت حضرت على علیه السلام شروع شد.

 

خود خواهان و طاغوتیان قرآن كریم را وسیله‏اى كردند براى حكومت‏هاى ضد قرآنى و مفسران حقیقى قرآن و آشنایان به حقایق كه سراسر قرآن را از پیامبر اكرم صلى الله علیه و آله و سلم دریافت كرده بودند و نداى انى تارك فیكم الثقلان در گوششان بود را، با بهانه‏هاى مختلف و توطئه‏هاى از پیش تهیه شده عقب زدند، در حقیقت قرآن را كه براى ورود بشریت به حوض بزرگترین دستور زندگانى مادى و معنوى بود و هست از صحنه خارج كردند و بر حكومت عدل الهى كه یكى از آرمان‏هاى این كتاب مقدس بوده و هست خط بطلان كشیدند و انحراف از دین خدا و كتاب و سنت الهى را پایه گذارى كردند تا كار بجایى رسید كه قلم از شرح آن شرمسار است.

 

و هر چه این بنیان كج به جلو آمد كجى‏ها و انحراف‏ها افزون شد تا آنجا كه قرآن كریم را كه براى رشد جهانیان و نقطه جمع همه مسلمانان بلكه عائله بشرى از مقام شامخ احدیت به كشف تام محمدى صلى الله علیه و آله و سلم تنزل كرد كه بشریت را به آنچه باید برسند، برساند و این ولیده علم الاسماء را از شر شیاطین و طاغوت‏ها رها سازد و جهان را به قسط و عدل رساند و حكومت را به دست اولیاء الله، معصومین ـ علیهم صلوات الاولین و الاخرین بسپارد تا آنان به هر كه صلاح بشریت است بسپارند؛ چنان از صحنه خارج نمودند كه گوئى نقشى براى هدایت ندارد و كار بجائى رسید كه نقش قرآن بدست حكومت‏هاى جائر و آخوندهاى خبیث بدتر از طاغوتیان وسیله‏اى براى اقامه جور و فساد و توجیه ستمگران و معاندان حق تعالى شد

 

و مع الأسف قرآن این كتاب سرنوشت ساز،بدست دشمنان توطئه‏گر و دوستان جاهل، نقشى جز در گورستان‏ها و مجالس مردگان نداشت و ندارد و آن كه باید وسیله جمع مسلمانان و بشریت و كتاب زندگى آنان باشد، وسیله تفرقه و اختلاف گردید و یا به كلى از صحنه خارج شد، كه دیدیم اگر كسى دم از حكومت اسلامى بر مى‏آورد و از سیاست كه نقش بزرگ اسلام و رسول بزرگوار صلى الله علیه و آله و سلم و قرآن و سنت مشحون آن است سخنى مى‏گفت گویى بزرگترین معصیت را مرتكب شده و كلمه آخوند سیاسى موازن با آخوند بى دین شده بود و اكنون نیز هست.

 

و اخیرا قدرت‌هاى شیطانى بزرگ بوسیله حكومت‏هاى منحرف خارج از تعلیمات اسلامى كه خود را به دروغ به اسلام بسته‏اند، براى محو قرآن و تثبیت مقاصد شیطانى ابر قدرت‏ها، قرآن را با خط زیبا طبع مى‏كنند و به اطراف مى‏فرستند و با این حیله شیطانى قرآن را از صحنه خارج مى‏كنند. ما همه دیدیم قرآنى را كه محمد رضاخان پهلوى طبع كرد و عده‏اى را اغفال كرد و بعضی آخوندهاى بى‏خبر از مقاصد اسلامى هم مداح او بودند و مى‏بینیم كه ملك فهد هر سال مقدار زیادى از ثروت‏هاى بى‏پایان مردم را صرف طبع قرآن كریم و محال تبلیغات مذهب ضد قرآنى مى‏كند و وهابیت این مذهب سراپا بى اساس و خرافاتى را ترویج مى‏كند و مردم و ملت‏هاى غافل را سوق بسوى ابر قدرت‏ها مى‏دهد و از اسلام عزیز و قرآن كریم براى هدم اسلام و قرآن بهره‏بردارى مى‏كند.

 

ما مفتخریم و ملت عزیز سر تا پا متعهد به اسلام و قرآن مفتخر است كه پیرو مذهبى است كه مى‏خواهد حقایق قرآنى كه سراسر آن از وحدت بین مسلمین بلكه بشریت دم مى‏زند، از مقبره‏ها و گورستان‏ها نجات داده و بعنوان بزرگترین نسخه نجات دهنده بشر از جمیع قیودى كه بر پاى و دست و قلب و عقل او پیچیده است و او را بسوى فنا و نیستى و بردگى و بندگى طاغوتیان مى‏كشاند، نجات دهد.

 

و ما مفتخریم كه پیرو مذهبی هستیم كه رسول خدا مؤسس آن به امر خداوند تعالی بوده وامیرالمومنین علی بن ابی طالب این بنده رها شده از تمام قیود، مأمور رها كردن بشر از تمام اغلال و بردگی هاست.

 

ما مفتخریم كه كتاب نهج البلاغه كه بعد از قرآن بزرگترین دستور زندگی مادی و معنوی و بالاترین كتاب رهایی بخش بشر است و دستورات معنوی و حكومتی آن بالاترین راه نجات است، از امام معصوم ما است.

 

ما مفتخریم كه ائمه معصومین از علی بن ابی طالب گرفته تا منجی بشر حضرت مهدی صاحب زمان علیهم الاف التحیات والسلام  كه به قدرت خداوند قادر زنده و ناظر امور است، ائمه ما هستند.

 

ما مفتخریم كه ادعیه حیات بخش كه او را قرآن صاعد می‌خوانند از ائمه معصومین ما است ما به مناجات شعبانیه امامان و دعای عرفات حسین بن علی علیهماالسلام و صحیفه سجادیه این زبور آل محمد و صحیفه فاطمیه كه كتاب الهام شده از جانب خداوند تعالی به زهرای مرضیه است از ما است.

 

ما مفتخریم كه باقرالعلوم بالاترین شخصیت تاریخ است و كسی جز خدای تعالی و رسول صلی الله علیه و آله و ائمه معصومین علیهمالسلام، مقام او را درك نكرده و نتوانند درك كرد، از ماست.

 

ما مفتخریم كه مذهب ما جعفری است و فقه ما كه دریای بی پایان است یكی از آثار اوست و ما مفتخریم به همه ائمه معصومین علیهم صلوات الله و متعهد به پیروی آنانیم.

ما مفتخریم كه ائمه معصومین ما صلوات الله و سلامه علیهم در راه تعالی دین اسلام و در راه پیاده كردن قرآن كریم كه تشكیل حكومت عدل یكی از ابعاد آن است در حبس و تبعید بسر برده و عاقبت در راه براندازی حكومت های جائرانه و طاغوتیان زمان خود شهید شدند.

 

و ما امروز مفتخریم كه می خواهیم مقاصد قرآن و سنت را پیاده كنیم واقشار مختلفه ملت ما در این راه بزرگ سرنوشت ساز سر از پا نشناخته جان و مال و عزیزان خود را نثار راه خدا می كنند.

 

خداوندا، تو از درون و برون همه آگاهی، بر ما ترحم فرما و لسان صدق ونیت خالص و توفیق عمل و معرفت و عبودیت خودت و پیوند با آنچه امر بپیوستن با آنها و گسستن از آنچه امر بدوری از آنها فرموده ای عطا فرما.

 

 

 

نوشته های مشابه

← نوشته قبلی

نوشته بعدی →

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *